marți, 11 noiembrie 2008

Lectia Ignis

Ienupar pitic
Antennaria dioica

Cartierul Ferneziu vazut de pe varful Ignis


Potentilla erecta










Cainele lui Misu







Stanci pe marginea platoului Ignis.
Duminica am fost pe platoul Ignis. Am urcat prima data cu masina pana pe platoul subalpin. De la Izvoare un drum forestier ne duce prin cateva serpentine pana sus pe platou. Imi aduc aminte ca am fost in 1985 cu un prieten urcand din Chiuzbaia la un inceput de aprilie.Erau inca pete de zapada pe platou. Mai am cateva poze alb-negru de la aceea tura.
Noi am urcat cu masina pana la marginea platoului.De acolo ne-am plimbat pana pe varf si pe platou.
Am cercetat putin pajistea subalpina. Mult Festuca rubra, Potentille erecta, Vaccinium myrtillus etc.
Tufe de ienupar ( Juniperus communis) si foarte mult scorus de munte (Sorbus aucuparia).
Adevarata asociatie vegetala compusa de acest scorus de munte.
La marginea platoului intalnim stanci izolate cu forme ciudate unele in echilibru instabil.
In preajma lor gasesc Antennaria dioica o planta frumoasa cu flori ale si roze, Viola declinata, etc.
De pe marginea platoului vad ca urca pe o panta foarte inclinata un om insotit de un caine.
Il recunosc pe mai vechi prietenul nostru Misu Moisei, salvamontist, si mare prieten al naturii.
Ne bucuram de revedere. Am foast impreuna la cateva Conferinte nationale si Internationale de Protectia Mediului.
Eu cu Coralia ramanem surprinsi de usurinta cu care Misu a urcat peste 800 m diferenta de nivel fara sa schiteze nici cea mai mica urma de oboseala. Doar cainele lui se puse sa se odihneasca in iarba.
Ii spunem jenati ca suntem cu masina. Il invitam sa coboare cu noi inapoi la Firiza.
Ne spune ca mai vrea sa se plimbe putin cobarand inapoi pe unde a urcat...
Hotaram sa urcam si noi data viitoare pe jos,
Macar de la Izvoare...

Niciun comentariu: